Guest Book

/

The owner of this web server is not responsible for any kind of a text published with this script
Add a new record ->
Show the latest records -> RSSRSS
Open the saved records ->
Upcoming events -> RSSRSS
Show the groped records ->
Show the unanswered records ->

Group: Insecta


Hide answers
[<< Previous page] [1] [2] [3] 4 [5] [6] [7] [8] [Next page>>] Records in this group: 242
Order: v
Cik ir Krusta zirnekļu sugu skaits?
27, 2008, 11:18Vlada
* Answers and Comments ->

Tas jau ir sugas nosaukums: „.. Pie riteņzirnekļiem (Araneidae) pieder zirnekļi, kas auž lielos, apaļos ķeramtīklus, pie tam tas notiek pēc noteikta plāna. Viena no biežāk sastopamajām sugām ir krusta zirneklis (Araneus diadematus). ..”
http://latvijas.daba.lv/dzivnieki/posmkaaji/zirneklhi/#v113
28, 2008, 13:05Zirneklītis
Ko ēd putnu zirnekļi? Mums mājās varbūt būs Amerikas putnu zirneklis!
23, 2008, 16:11Elīna Ellere
twiinija at inbox.lv
* Answers and Comments ->

Par laimi, putni uzturā šiem nav vajadzīgi. Ēd visādus kukaiņus, vardes, ķirzakas, peles. Īpaši indīgi cilvēkam nav, bet ādu pārkost var un uzpampums un sāpes pāris stundas būs. Izmērā sasniedz līdz 30 cm (ar kājām). Mātītes dzīvo 15-25 gadus, tēviņi - tikai 3-6 gadus.
23, 2008, 20:55Ģederts

kurš ir pasaules mazākais zirneklītis ...
11, 2008, 9:06čirkainais
Continue here -» ...
Kāpēc mārsilu zilenīšu mātīte dēj uz mārsiliem un dējējskudru koloniju tuvumā?
10, 2008, 18:10taurene
* Answers and Comments ->

Tādēļ, ka lielo mārsilu zilenīšu (Maculinea arion) kāpuri (kas dzīvo krietni ilgāk nekā pieauguši tauriņi) lielu daļu sava mūžu pavada dzīvojot skudru pūzni pārtiekot no skudru oliņām un kāpuriem.
15, 2008, 8:21Zirneklītis
Kā sauc tauriņus, kas zaudējuši spēju lidot un pārvērtušies par īstiem mājdzīvniekiem?
10, 2008, 18:07taurene
* Answers and Comments ->

Ar mūsējiem tā nu ir sanācis :( Un sācies tas pirms kādiem četriem ar pus tūkstoši gadiem.
11, 2008, 13:03Bombyx mori

Visi zīdtauriņi jau nav palikuši tādi tušņi kā Tu. Es jau nu gan vēl mītu savvaļā. Un daži mūs uzskata par ļoti tuviem radiem.
12, 2008, 3:13Bombyx mandarina
visu par maariiteem luudzu! man it iipashi vajag taas aareejo uzbuuvi un aprakstu! paldies jua ieprieksh!
22, 2007, 21:20Fleikers
Answers and Comments ->
Sakiet ludzu ,ka var iznidet cilveku blaktis.Netiekam gala jau pusgadu.
15, 2007, 15:24Janis
* Answers and Comments ->

See also:
Another message ( 26, 2005, 13:48)
17, 2008, 8:58Zirneklītis
pastāstiet par augsnes nozīmi kukaiņu dzīvē, lūdzu!
13, 2007, 10:07Natalija
* Answers and Comments ->

daži pavisam dzīvo augsnē
daži tikai dēj olas augsnē
daži skrien pa augsni
citiem nav nekāda sakara ar augsni
________________________
par kuriem runāsim tālāk?
13, 2007, 22:30Ģederts
Lūdzu palīdziet!
Izmisīgi meklēju latviskos analogus dažu taureņu nosaukumiem vācu valodā:
2 zobspārņi Porzellanspinner (pheosia tremula) un Pergamentspinner (harpia milhauseri)
2 puuciites Messingeule (diachrysia chrysitis) un Ypsiloneule (agratis ipsilon)
2 sfingi (laikam) Wolfsmilchschwarmer (hyles euphorbiae) un Fledermausschwarmer (neatrodu latiiniski, bet brīnumskaists pelēks, pūkains radījums)
un Geistermotten - spoku kodes? nav dzirdēts latviski; arī neatrodu lat., varbūt tās ir tā dēvētās māņkodes?
12, 2007, 19:53dace
Answers and Comments ->
Labdien!Sakiet lūdzu kā cīnīties ar mušām laukos,jaunā guļbūves mājā. Mušas lidinās kā melnais mākonis.Katru dienu jāizslauka tūkstošiem mušu.Ārprāts!paldies!
5, 2007, 20:55Dace
* Answers and Comments ->

Ja lidinās kā melns mākonis „kārtīgas” mušas, tad jau var karināt mušpapīru. Ja tās ir mazās augļu (skābum-) mušiņas, tad ar putekļusūcēju un barošanās – vairošanās vietas izmēšanu.
8, 2007, 3:47Zirneklītis
Labdien!
Manus koku - priedes, laukos ir apsēdušas zāģlapsenes, jau divi kociņi ir aigājuši bojā, un tagad tās pārmetās uz citiem, sakiet, vai ar šīm zāģlapenēm ir iespējams kāut kā cīnīties?
Jau iepriekš, pateicos par atbildi!
31, 2007, 10:31Indra
* Answers and Comments ->

Ja kociņi ir apstādījumos, nevis mežā, var mēģināt kāpurus nolasīt. Ja vairāk,
jāprasa atbilstošajā veikalā atbilstošs insekticīds.
31, 2007, 18:17Ģederts
Labdien, es luudzu gribeetu uzzinaat par zirnekli, kas mums dzivo majaas. Vinsh aktiivs dienas tumshajaa periodaa - naktiis skraida apkaart; ir liels, melns un tiiklus neauzh. Rudenjos vinsh vel ir, bet ziemaa kaut kur kadaa tumshaa vietaa parasti atrodaas beigts, tachu nakamaa gadaa atkal sugas parstaavis skraida apkaart... =)
Man ir arii foto.
Vai kaadam kompetentam par to vareetu uzjautaat un nosutiit bildi.
Paldies!
24, 2007, 17:56Inese
* Answers and Comments ->

Man arī ir jautājums par zirnekļiem. Savādi ir tas, ka to zirnekļu, kurus es atceros no bērnības un kurus varētu dēvēt par garkājtētiņiem, to vairs nav tik daudz. Bet to vietā ir daudz baisāki melni, ar lielāku ķermeni un ... lieli. Arī garām kājām, bet ne tik garām! Liekas tādi ka mutanti. Ienākuši ar ārzemju augļiem un augiem no lielveikaliem un sakrustojušies ar mūsējiem. Vai vispār tā var būt? Kas tie ir par zirnekļiem? =)Zirneklīt =) atbildi.
24, 2007, 23:48Ilze

Attēlu var sūtīt uz eko at lanet.lv.
27, 2007, 14:32Zirneklītis

Gribu sava radinieka bildi redzēt! Tad es varēšu pateikt, vai tas ir mans brālēns vai māsīca, vai arī kāds no lauka skrējējiem. Tad varēšu pastāstīt arī par citiem!
adalia at lanet.lv
27, 2007, 14:34Mājas zirneklis
Kā efektīvāk varētu iznīdēt lapsenes, kuras iemitinājušās bēniņos aiz koka apšuvuma un aukstam laikam sākoties, lien jumta stāva istabās?
paldies.
23, 2007, 15:24elita
* Answers and Comments ->

efektīva ir lodlampas un sekojoša ugunsdzēsēju strūklmetēja lietošana, bet der arī indīgās gāzes un pacietība. Starp citu, ar lapsenēm var sarunāt.
23, 2007, 20:10TAs

atgādinu - jūs esat ieradusies dabasdraugu lappusītē. mēs jums varam tikai palīdzēt, kā dabūt vēl vairāk lapseņu. lapsenēm ir lapseņtiesības =)
24, 2007, 6:23Mirdziš

dabas draugi jau nav kaut kādi "mieti", kuri smaidīdami pacieš lapseņu
dzēlienus. ja tās apdraud dzīves kvalitāti, tad tik' ar napalmu!
P.S. kā tad var "dabūt" vairāk lapseņu?
=)
24, 2007, 7:37Ģederts

Uz pastāvīgu dzīvi nezinu, bet savairot lapseņu blīvumu dzīvoklī var vārot ievārījumus.
24, 2007, 7:43Zirneklītis

tātad, no dzīvokļa lapsenes var aizdabūt vārot ievārījumus kaimiņu dzīvoklī, vai nu pašam, vai arī jāsakūda kaimiņš uz vārīšanu.
24, 2007, 10:57TAs
Kāpēc naktstauriņu pievilina gaisma?
17, 2007, 17:06Dāvis
* Answers and Comments ->

Visticamāk tādēļ, ka tauriņi gaismu saujauc ar lielu ziedu. Naktī ziedošie augi ir gaišās krāsās. Tas, ka gaisma ir par daudz gaiša, laikam tauriņus nemulsina :( Varbūt tāpēc, ka šie redz ultravioleto gaismu un ar tās palīdzību meklē ziedus? Lampu pievilcība kukaiņu acīs ir atšķirīga dažādām lampām. Ja parastai lampai pieliek priekšā ultravioleto filtru, kukaiņi vairs uz šo lampu tā nemaz netraucoties.
20, 2007, 9:21Zirneklītis
Vai garneli, kas prot šaut kāds ir nodēvējis arī latviski? Vai tā ir vienkārši "garnele, kas prot šaut" ar lielu spīli no ALPHEIDAE dzimtas un medī citas garneles un zivis? Patiesībā pilnīgi neticams radījums - kā no zvaigžņu kariem! Kaujas ar "skaņas un gaismas zobenu"=)
Šāvējgarnele?
16, 2007, 17:05Ilze
* Answers and Comments ->

Mēģināšu pieklājīgāk... Tātad, angliski tā ir "p*i*s*t*o*l shrimp" vai "snapping
shrimp". Dzīvnieks klakšķina spīles, radot p*i*s*t*o*l*e*s šāvienam līdzīgu
skaņu un vienlaicīgi arī zemūdens vilni, kas atbaida ienaidniekus un apdullina
pretiniekus. Dažas varot radīt arī gaismu. Šāvējgarnele ir labs vārds, bet nav īsti
loģisks, jo nekas jau netiek izšauts.
19, 2007, 22:22Ģederts

Šīs garneles radīto gaismu cilvēkam gan būs pagrūti ieraudzīt – pārāk īss viļna garums un parāk īss uzliesmojums.

Īstenībā šīs garneles noslēpumainais ierocis ir tukšums. Tā kā zvaigžņu karos tas varētu arī nebūtu pats noderīgākais ierocis =) Vēzītis pamanās tik ātri sasist spīli, ka rodas tā sauktie kavitācijas burbuļi, kuri tad arī spīd, trokšņo, karsē, apdullina un pat nogalina.

20, 2007, 8:00Zirneklītis

Nosaukums pēc darbības būtibas: Zibenīgo knipju sitējgarnele ;) (snapping shrimp). Bet parasti no knipju sišanas neviens nekrīt gar zemi beikts, no šaušanas gan gadās. Tā kā šavējgarnele ir gana labs vārds:
  1. tas ir viens vārds;
  2. ar sakni „šaut” latviešu valodā tiek apzīmētas arī ātras kustības, piemēram, „pašauties garām”.
20, 2007, 8:34Zirneklītis

Jā, jā, šī garnele uzvedas tieši tā kā Zirneklīša pieminētais vēzītis. Ūdens plūsma, sasitot spīli, rada gaisa burbuli un tas savukārt pārsprāgstot rada spēcīgu triecienvilni. Skaņa no šī nelielā sprādziena, pārspēj milzu vaļa radīto skaņu. Tā vismaz apgalvo zinātnieki. Un izrādās, ka gaisa burbulis pārsprāgstot rada nelielu gaismas uzplaiksnījumu un šajā mirklī temperatūra gaisa burbulī paceļas virs 4700 grādiem! Gaismas uzplaiksnījums ir tik nelielu sekundes daļu, ka mēs to neredzam, bet skaņas vilnis spēj nogalināt garneli un zivi vai saplēst stiklu. Man tas šķiet patiešām apbrīnojami. Pārspēj cilvēka radītās mūsdienu tehnoloģijas!
24, 2007, 23:39Ilze
Labdien, un paldies par šo lapu!
Vai ir iespēja/nepieciešamība papildināt, piemēram tauriņu foto galeriju, ja ir kāda bildīte no dabas, vai varbūt kāds agrāk vāktas kolekcijas eksemplārs? Jums Tauriņu galerija ir ļoti nepilnīga. Kā ir ar to papildināšanu?
Paldies!
16, 2007, 10:11Aigars
* Answers and Comments ->

Vai Tu piedāvā papildināt ar saviem attēliem?
16, 2007, 13:11Zirneklītis

Jā, kaut kas nejauši ir nobildējies, bet, ja zinātu, ka var, padarbotos mērķtiecīgāk. Dzīvu tauriņu gan pašlaik nebūs daudz, bet beigtu būtu vairāk. Ir pa kādai augu bildei arī.
16, 2007, 15:08A.
Man ir tāda problēma: divas nedēļas atpakaļ atradu griestos rāpodamu tārpu. aaes dzīvoju otrajā stāvā un nekad nebiju sastapusies ar tādu kukaini. Tas ir ~1cm garš - gaiši brūnā krāsā. Tad, divu nedēļu laikā atradu vēl 4! Apskatīju visus kaktus, bet nekur nekā nav. Viņi vienkārši kā kaut kās NLO parādas ieši virtuves griestos. Ļotu lūdzu, pastāstiet kas tas ir? Un kas ir jādara, lai no tiem izvairīties??? Ļotu lūdzu sniegt atvildi.
13, 2007, 11:39Diāna
* Answers and Comments ->

100% - tas nav kailgliemezis. tam nav ragu. Tas ir tārps - viņš ir mazs. Un kas atteicas uz viņa galvu - tur nav iespējams apskatīt kur viņam ir žokļis. Pārvietojas viņš, kā "гусеница" taču viņam nav redzamas kājas, bet viņš kā "пиявка" izstiepjas un paliek tievs, tad savilkas un paliek īsāks un bišķiņ platāks.
14, 2007, 12:16Diāna
te ir informacija par vairogblaktim
9, 2007, 11:32edgars
* Answers and Comments ->

Kur ir tā informācija?
9, 2007, 17:37Zirneklītis
Vai variet man palīdzēt atrast kādu, kas Latvijā audzē tārpus, circeņus rāpuļu, dzīvnieku barošanai? Kādreiz tiku dzirdējusi par tādu uzņēmējdarbību, bet nu neko nevaru atrast. Derētu tarakāni, miltu tārpi, gigantiskā miltu tārpa kūniņas, circeņi u.c.
4, 2007, 13:47Inga
* Answers and Comments ->

zoodārzs audzē sev. Zoo- makšķerveikalos kautkādi imporēti tārpuļi ir.
26, 2007, 12:57TAs

man loti patik daba un es kaut ko gribu rakstitb par bitem irsiem lapsenem jo es nacu no darza un skatijos laspenite sika sika tik citigi vaca ziedputeksnus! loti gaidisu jusu atbildi!
23, 2007, 13:41madara pastare
http://nav
Answers and Comments ->
Manā puķudārzā parādījies tāds zirneklis, ko vīramāte, kas necieš zirnekļus un iznīcina jau sākuma stadijā, ir atstājusi dzīvu!Jo - esot skaists!!!Zirneklis ir prāvs, ķermenis lapsenes krāsās, arī kājas strīpainas. Izskatās iekārtojies uz palikšanu - uzausts tīkls, saķertas mušas saritinātas kokonos un iespējams, tur būs mazuļi?Tādu zirnekli neesmu redzējusi. Manis pēc viņš var mitināties, taču satraucos, vai nevar būt indīgs vai citādi bīstams. Tālr. 28345608
17, 2007, 8:58Vineta
* Answers and Comments ->

Nu re, nav nemaz tik traki ar to vīramāti... Sveicieni viņai no biologiem!
Par zirnekli uztraukties nevajag – kā jau te tika teikts, vietējie zirnekļi nemēdz
būt indīgi. "Citādi bīstams" – ar to ir sliktāk. Ļoti daudzi vienkārši baidās no
zirnekļiem, tātad, bailes izraisošs = bīstams...
=)
17, 2007, 9:46Ģederts

Varētu būt kāds no Argiope ģints zirnekļiem:
http://images.google.lv/images?q=Argiope
Visticamāk, ka lapseņveida zirneklis (Argiope bruennichi). Kā jau visi Latvijas savvaļas zirnekļi – cilvēkiem nav bīstams.
22, 2007, 9:57Zirneklītis

Sveiciens no Bārtas puķudobes!

Tēze "vietējie zirnekļi nemēdz būt indīgi" nespēj nomierināt, jo - nepavisam nevar apgalvot, ka šis būtu vietējais pilsonis. Atkārtoju, ka neesmu tādu redzējusi un arī vīramāte savā pāri 60 gadus ilgajā zirnekļu nīšanas periodā tādu neatceras. Ja nu tas ir kāds migrants, kas LR ieceļojis noslēpies banānu kastē u.tml. ? I - neta Latvijas lapās par zirnekļiem nekā prātīga nav, foto ļoti trūcīgi. Tomēr gribētu zināt jauniegūtā kaimiņa "vārdu, uzvārdu" un paradumus, ja nu siltai vasarai beidzoties šis izdomā ieperināties mājā?

22, 2007, 12:16Vineta


Lapseņveida zirneklis (Argiope bruennichi), ja tas ir viņš, pēc http://www.faunaeur.org/ datiem, apdzīvo visu Eiropu.
Foto: Laitche
http://en.wikipedia.org/
22, 2007, 12:34Zirneklītis

Varētu, lūdzu, uzrakstīt, kurā pusē tas konstatēts? Pēc citu cilvēku datiem, zirneklis pirmo reizi Latvijā konstatēts Papē 2004. gadā, ieceļojis no Lietuvas. Šis zirneklis nav indīgs, kaut arī literatūrā minēts, ka kodiens var izraisīt uzpampumu vai niezi.
14, 2008, 13:55argiope
[<< Previous page] [1] [2] [3] 4 [5] [6] [7] [8] [Next page>>] Records in this group: 242
Add a new record ->
Show the latest records -> RSSRSS
Open the saved records ->
Upcoming events -> RSSRSS
Show the groped records ->
Show the unanswered records ->

/Y

Powered by perl based Guest Book 8.01.00.beta [(C) 2015.10.19 12:46 karlo at lanet.lv ]

------------------------------ Have a nice day! ;-) ------------------------------