Guest Book

/

The owner of this web server is not responsible for any kind of a text published with this script
Add a new record ->
Show the latest records -> RSSRSS
Open the saved records ->
Upcoming events -> RSSRSS
Show the groped records ->
Show the unanswered records ->

Group: Education, Vocabulary of Biological terms


Hide answers
[<< Previous page] [1] [2] [3] 4 [5] [Next page>>] Records in this group: 137
Order: v
Vai latviešu valodā tiek lietoti jēdzieni: stratigrāfiskā ģeoloģija, stratigrāfiskā paleontoloģija? Cik saprotu, stratigrāfija ir ģeoloģijas nozare, bet angļu valodas dokumentā atradu formulējumu: Stratigraphic geology un Stratigraphic paleontology.
24, 2007, 17:26Ginta
* Answers and Comments ->

Es domāju, ka stratigrāfiskā ģeoloģija ir liekvārdība, jo stratigrāfija, kā jau teici, ir ģeoloģijas nozare, kas pētī Zemes garozas slāņu veidošanās secību, vecumu, hronoloģisko kopsakaru un izplatību («Ilustrētā svešvārdu vārdnīca», Avots, 2005.). Nesaka taču zooloģiskā bioloģija. ;)

Paleontoloģiskā stratigrāfija (nevis otrādi) gan varētu būt lietojams termins un varētu raksturot atrasto fosīliju izmantošanu uzslāņojumu secības pētīšanai.

5, 2007, 11:32Zirneklītis
Šī gada 9. decembrī pamatskolas pēdējo klašu (8. – 9. klašu) un vidusskolas klašu skolēni tiek aicināti piedalīties konkursā „Jauno Biologu skola (JBS)” par tēmu – mikrobioloģija, ģenētika, bioķīmija, šūnas bioloģija.
Par konkursu:
o Norises vieta: Latvijas Universitātes Bioloģijas fakultāte
(Rīga, Kronvalda bulvāris 4), 2. auditorija;
o Reģistrācija no plkst. 10:00, sakums plkst. 11:00
JBS struktūru veido konkurss ar jautājumiem kādā no bioloģijas apakšnozarēm ar uzvarētāju apbalvošanu un lekcija par tēmu, kas saistīta ar konkrēto bioloģijas apakšnozari.
Konkurss noris valsts valodā.
5, 2006, 12:39LU Bioloģijas fakultātes stude
jbs.pasts at gmail.com
Answers and Comments ->
Izskaidrojiet, lūdzu, vai "Capsicum Tincture" tulkojums latviešu valodā pareizi būtu piparu vai paprikas tinktūra?
15, 2006, 10:48Ilona
* Answers and Comments ->

Latviešu valodā visus Piper ģints augus sauc par "pipariem". Vārds
"paprika"cēlies no ungāru valodas, kur tas aizņemts no serbu vai horvātu
valodas, kur"paprika" ir samazināmā forma no "papar", kas, savukārt, nāk pa
tiešo no latīņu pipara apzīmējuma - "piper". Latviski saka "saldie pipari", "asie
pipari", bet amerikāņi - "chilli pepper" vai "paprika". Eiropā "paprika" ir ne
tikai augļi, bet arī ēdiena piedeva - samalti kaltēti pipari. Nu, tātad, kā tad
būs ar "piparu tinktūru"? Problēmu jau vēl rada arī garšviela "pipari", kam nav
nekāda sakara ar Piper ģinti...
15, 2006, 19:15Ģederts

Paga paga, vai tad Tu te vislaik nerunā par Capsicum ģints augiem. Šī ģints ir iedalīta nakteņu (Solanaceae) dzimtā, turpat, kur tomāti kartupeļi un bebrukārkliņš. Savukārt pipariem, ja ar to Tu domāji melnos piparus Piper nigrum, ir vistiešākais sakars ar Piper ģinti. Šī ģints ir iedalīta Piperaceae dzimtā.

No Capsicum ģints augiem pie mums dārzos audzē un sauc par papriku vai saldiem pipariem dažādas Capsicum annuum šķirnes un varietātes. Asie (sarkanie, čilī) pipari ir Capsicum frutescens šķirnes un varietātes. Pārtikā izmanto arī vēl dažas citas šīs ģints sugas.

16, 2006, 3:35Zirneklītis

Nu ja, protams, ka Tev taisnība! Man atkal smadzeņu rievas saķērušās!!
=) =) =) =) =)
16, 2006, 8:06Ģederts

Konsultējoties ar farmaceitiem, noskaidroju, ka Tinctura Capsici (kur gan radies kropliigais teiciens Capsicum Tincture ?) latviski sauc par paprikas tinktūru.
16, 2006, 17:12Dr.biol. Edgars Vimba

Un tas ir saprotami, jo Latviešu valodā Piper ir piparu ģints, bet Capsicum ir papriku ģints.
17, 2006, 7:44Zirneklītis

Piekrītu Zirneklītim, jo tik tiešām ir divas ģintis. Paprikām latviešu valodā ir vairāki sinonīmi. Viena daļa sinonīmi ir saistīti ar tirdzniecības nosaukumiem, kas skar tirdzniecībā esošos augļus. Tas ir tāpat, kā riekstkoku un kokospalmu auļi tiek saukti par valriekstiem un kokosriekstiem. Tādi ir daudzi piemēri.
20, 2006, 15:05Arturs

Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāta administrācija un Vidzemes augstskola aicina uz 1. Starptautisko zinātnisko konferenci „Dabas aizsardzības ekonomiskie, sociālie un kultūrvēsturiskie aspekti” 2006. gada 23. novembrī Valmierā, Vidzemes augstskolas telpās.

Biosfēras rezervāta ideja ir dabas vides aizsardzība vienlaikus ar reģiona kultūras vērtību saglabāšanu un ekonomiskās attīstības veicināšanu. To būtību vislabāk izsaka devīze „Biosfēras rezervāts – īpaša vieta dabai un cilvēkam”. Latvijā vienīgais šāds rezervāts – Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāts – kopīgi ar Vidzemes augstskolu 2006. gada 23. novembrī pirmo reizi rīko starptautisku zinātnisku konferenci „Dabas aizsardzības ekonomiskie, sociālie un kultūrvēsturiskie aspekti”.

Konferences tematika aptver dažādu zinātņu pielietojamos aspektus saistībā ar dabas aizsardzību un ilgtspējīgu attīstību – šodien biologiem jāsadarbojas ar ģeogrāfijas, ainavu zinātnes, informāciju tehnoloģiju, lauku ekonomikas, tūrisma, lauksaimniecības, mežsaimniecības un citiem speciālistiem. Tādejādi konferences mērķis ir veicināt savstarpēju saprašanos, jaunu kontaktu dibināšanu un kopīgu pētījumu veikšanu. Konferencē ar referātiem un stenda ziņojumiem piedalīsies zinātnieki, studenti un projektu vadītāji – biologi, ekonomisti, ģeogrāfi, sociologi un tūrisma speciālisti.

Ģeogrāfiski konferencē būs pārstāvētas gan tuvākās kaimiņvalstis, gan Kanāda un Japāna.

Konferences darba kārtība un reģistrācija:
http://www.va.lv/lv/index.php?option=com_content&task=view&id=451

Konferences darba valoda būs angļu valoda.
Plānots izdot konferences zinātnisko rakstu krājumu.

12, 2006, 19:16Zirneklītis
Answers and Comments ->
Sveiki!
es gribētu uzzināt vai kaut kur internetā vai kā ir iespējams dabūt pagājušo gad rajona bioloģijas olimpiādes 12. klašu uzdevumus?
22, 2006, 19:23Jānis
* Answers and Comments ->

22, 2006, 19:41Zirneklītis

Cik jūrascūciņu sugas ir visā ...
20, 2007, 14:46Sintija
Continue here -» ...
Labdien!
Vai Juus luudzu vareetu pastaastiit, kas ir deplazmolīze?
15, 2006, 10:13Madara
* Answers and Comments ->

Tas ir pretējs process plazmolīzei.
15, 2006, 10:19Zirneklītis

Taatad, deplazmoliize notiek, ja shuuna uznjem papildus uudeni vai kkaa taa?
15, 2006, 10:21Madara

Apmēram. Ja vēl nenobeigtu šūnu pārvieto no sālsūdens tīrā ūdenī, notiek ūdens atpakļ uzņemšana.
15, 2006, 10:31Zirneklītis

Very interesting.
3, 2007, 7:44yahoobot
http://Axeldfn@gmail.com

Very interesting.
3, 2007, 7:44yahoobot
http://Axeldfn@gmail.com

Very interesting.
3, 2007, 7:44yahoobot
http://Axeldfn@gmail.com
1)Vai sastādot bioloģijas olimpiādes uzdevumus, autori darbos izmanto kādas idejas/uzdevumus/testa jautājumus, kas jau parādījušies citu valstu olimpiāžu darbos?
Galu galā grūti izdomāt ko jaunu un nekur nebijušu.
2) Vai iespējams sadabūt materiālus (laikam bija A4 formāta grāmatiņa), kas ietver iepriekšējo IBO atlases kārtas uzdevumus?
11, 2006, 13:16Skolotāja
* Answers and Comments ->

Sastādot olimpiādes uzdevumus, protams, tiek izmantoti un pat ir prasība izmantot daļu iepriekšējo starptautisko olimpiāžu uzdevumus.
Atlases kārtu uzdevumi netiek izplatīti. Tie ir tikai tiem dalībniekiem, kuri attiecīgajā gadā atlasē ir piedalījušies.
Iepriekšējās starptautiskās bioloģijas olimpiādes uzdevumus parasti var iegādāties pie Ināras Akmenes nākamās Valsts bioloģijas olimpiādes laikā. Vēl ir pieejama pasen iznākusī A. Aispures grāmatiņa "Bioloģijas olimpiāžu uzdevumi",izdots apgādā "Zvaigzne ABC", kurā apkopoti uzdevumi no dažādām olimpiādēm.
11, 2006, 14:07Maruta Kusina
Kur es varu atrast onformaciju par atjaunojamiem dabas resursiem???
4, 2006, 17:28Jelena
* Answers and Comments ->

Ļoti plašs jautājums. Varbūt sāc ar to, ka tiec skaidrībā tieši par kādiem atjaunojamiem dabas resursiem Tev ir interese. Domāšanas veicināšanai šī termina skaidrojums:
Atjaunojamie dabas resursi – Renewable natural resources. Dabas resursi, kuri var tikt atjaunoti vai papildināti dabisko procesu gaitā vai arī ar cilvēku darbību. Atjaunojamo dabas resursu piemērs ir meži un zivis. Minerāli un no zemes dzīlēm iegūtais kurināmais tiek uzskatīti par neatjaunojamiem dabas resursiem, jo to atjaunošana var notikt vienīgi ģeoloģiskā, nevis cilvēku dzīves laika mērogā. Daži vides aspekti, piemēram, augsnes auglība, spēja videi asimilēt piesārņojumu un saglabāt ekoloģiski tīru sistēmu, tiek dēvēti par daļēji atjaunojamiem, jo tos iespējams atjaunot ļoti lēni vairāku paaudžu laikā.”
(no http://siteresources.worldbank.org/LATVIAEXTN/Resources/Vardnica.pdf)
15, 2006, 19:05Zirneklītis
kas ir dalī;šanās,kas ir augšana,kas ir attīstība,???.....
26, 2006, 20:47ilze
* Answers and Comments ->

- dalīšanās (šūnām un vienšūnu organismiem) - mātes šūnas sadalīšanās divās
meitšūnās
- augšana - šūnu, audu, orgāna un visa organisma izmēru palielināšanās
(kvantitatīvas izmaiņas)
- attīstība - visas izmaiņas, kas ar šūnu vai organismu notiek to eksistences
laikā, parasti saprot kvalitatīvas izmaiņas
29, 2006, 19:21Ģederts
Vai kāds var palīdzēt un uzrakstīt definīciju šādiem vārdeim- izotermas,kondensācija (laikam gaisa kondensācija), gaisa masas,musoni un pasāti! =)
18, 2006, 19:00Laura
* Answers and Comments ->

Izotermas-[izo...+gr.thermē siltums,karstums]-
1)līnijas,kas ģeogrāfiskā kartē,vertikālos atmosfēras griezumos,hidrioloģiskos griezumos u. utml. savieno punktus kur vidējā gaisa,ūdens vai augsnes temperatūra zināmā laika posmā(gadā,mēnesī)ir vienāda
2) diogrammās kur attēloti termiskie procesi-līnijas,kas savieno punktus ar vienādu temperatūru.
Kondensācija-[lat.condensatio]
1) sabiezēšana,sakrāšanās,sablīvēšnās;
2) gāzes vai tvaiku pārvēršana vai pārvēršanās šķidrumā.
1, 2007, 14:06HEEEELP
Kas īsti ir biotehnoloģija un ko tā dod?
14, 2006, 21:54Nezinītis
* Answers and Comments ->

Alu un maizi. Tiesa, kad radās šie produkti, neviens gan nelietoja vārdu „biotehnoloģija”. «Zinātnes un tehnoloģijas vārdnīcā» ir teikts:

biotehnoloģija [gr. bios dzīvība + tehnoloģija] Zinātnes un tehnikas nozare, kurā pēta un izstrādā metodes dzīvo šūnu un audu audzēšanai un pavairošanai, kā arī pēta šo metožu lietošanu dažādu bioloģiski svarīgu vielu (aminoskābju, fermentu, vitamīnu, organisko skābju, medikamentu u.c.) ražošanā.

18, 2006, 3:04Zirneklītis
Lūdzu, kāds pasakiet, kādas zinātnes nozares pēta:
parazītiskos tārpus,
gliemjus,
zirnekļus,
kukaiņus,
zivis,
abiniekus,
putnus,
un
zīdītājus???
12, 2006, 17:40Artix
* Answers and Comments ->

helmintoloģija
malakoloģija
arahnoloģija
entomoloģija
inhtioloģija
herpetoloģija
ornitoloģija
mammoloģija
12, 2006, 23:34Ģederts

Manuprāt zooloģija!
14, 2006, 12:22lelde
luudzu pasakiet kas r morfologija,augu geografij,sistematika,paleobotanika!!!!
10, 2006, 11:38inese
* Answers and Comments ->

sistemaatika - klasificee dziivniekus balstoties uz viņu paziimeem =)
10, 2006, 18:42santa

sistemātika klasificē bioloģiskos organismus, tātad, arī augus
morfoloģija pēta ārējo uzbūvi
augu ģeogrāfija - augu ģeogrāfisko izplatību
paleobotānika - agrāko laiku augu atliekas
10, 2006, 19:04Ģederts
kaa sauc zinatnes kas peta dzivniekus?
9, 2006, 19:11Olga
* Answers and Comments ->

zinaatne, kas peeta dziivniekus sauc par zoologija. =)
10, 2006, 18:39santa
Veidoju herbāriju pēc ziedu horoskopa saviem tuviniekiem.Tiem kas dzimuši laikā no 11.01. līdz 20.01. atbilstošais zieds ir Dzelkšņi.Tuvāka paskaidrojuma nav.Kādi tie izskatās?
2006. gada 6. septembrī, 17:00 Ingrīda
--------------------------------------------------------------------------------
6, 2006, 17:08Ingrīda
* Answers and Comments ->
This is as a comment to another record ...

Kas tas ir par horoskopu? Ja latviski tulkots ārzemju darinājums, tad tam
vispār ir maza jēga. Cik var saprast, ar vārdu "thistles" apzīmē dažādus
dadžus un usnes gan no Cirsium ģints, gan citām radniecīgām.
http://www.ext.nodak.edu/extpubs/plantsci/weeds/w799w.htm
http://www.nwcb.wa.gov/weed_info/Silybum_marianum.html
Vienkāršības labad varētu pieņemt, ka tas ir DADZIS. Tikai, starp mums
runājot, šādiem horoskopiem NAV nekādas jēgas... =)
6, 2006, 19:52Ģederts
sveiki!vai kāds man lūdzu varētu pateikt,kad būs "Mazās bioloģijas Universitātes"pirmā satikšanās reize(šogad).paldies:)
23, 2006, 23:58Linda
lindux100 at one.lv, lindux100 at inbox.lv
* Answers and Comments ->

Vēl nav nolemts. Pieteikties var no 4. līdz 15. septembrim pie Žeivinieces kundzes vai nu zvanot (7034877, 7033880), vai ierodoties LU&Bioloģijas fakultātes Botānikas un Ekoloģijas katedrā (Kronvalda bulv. 4, 114. telpa).
24, 2006, 14:23Zirneklītis
Kas ir paleohidroloģija (paleohydrology)?
22, 2006, 10:45Inga
* Answers and Comments ->

Šis termins sastāv no trīs vārdiem:
  • paleo: [gr. palaios – sens] tāds, kas saistīts ar aizvēsturi;
  • hidro [gr. hydōr – ūdens] tāds, kas saistīts ar ūdeni;
  • loģija [gr. logos – jēdziens, mācība] zinātne.

Tādejādi paleohidroloģija ir zinātne, kas pēta aizvēsturisko Zemes hidrosfēru (ūdens apvalku). Par to, kāda ir bijusi hidrosfēra, spriež pēc tās atstātām pēdām litosfērā (Zemes cietajā apvalkā) – nogulumiem, erozijas un citām izmaiņām.

22, 2006, 22:17Zirneklītis
Nesen te apjautājos par Laminaria hyperborea latvisko nosaukumu. Paldies visiem, kas izpalīdzēja. Vairums ieteica vārdu Ziemeļu laminārija.

Galvenie pamatojumi:

  • tas jau ir grāmatā «Ziemeļeiropas daba»;
  • Galenieka Botāniskajā vārdniicā hyperboreus ir tulkots kā „ziemeļniecisks”.
21, 2006, 16:33Zirneklītis
Answers and Comments ->
meskiits - Prosopis pallida


Sveiki,
man nupat zvanīja cilveki, kas razo cipsus un grasas razot jaunu cipsu veidu, kam klat ir garsviela, ieguuta no auga, kas angliski ir Mesquite, latiniski Prosopis pollida.
vini ludz palidzibu nosaukuma latviskosanaa; pec noklusejuma vini to nosauks par meskiitu.


tas ir paaksaugs, kruums, aug kaut kur vidusamerikaa. ir daudzas sugas, un no tam vel dazas tiek izmantotas ka garsaugi.

apskatoties, cik dazadas sugas ir sajaa gintii, un ka nav nekadu galu no ta, ko sis nosaukums nozime pasos pamatos, es nolemu, ka nebus nekada nelaime, ja garšvielu sauks par meskītu.


kā jūs domājat? domājiet ātri, viņi jau gatavojas drukat iepakojumu.

terminologijas komisija teikusi, ka viniem neka nav par sadu sugu - nav bijusi latviskota.

21, 2006, 11:13Vija
* Answers and Comments ->

Atradu gan, ka turki Prosopis pallida eksportē ar nosaukumu Carob un augs esot no vidusjūras baseina (http://www.openrussia.ru/catalogitems/9518/Carob.htm).

Wikipēdijā Tevis minētais vārds (Mesquite) tiek izmantots ģints apzīmēšanai (http://en.wikipedia.org/wiki/Mesquite), bet konkrētai sugai ir citi vārdi: Huarango, American carob, kiavre, Kiawe tree (http://en.wikipedia.org/wiki/Prosopis_pallida). Augot, kā jau teici, vidusamerikā.

Lapā http://www.hear.org/pier/commonnames/details/prosopis_pallida.htm minēts algaroba, algarrobo, algarrobo americano, huarango, kiawe, mesquite.

21, 2006, 16:26Zirneklītis

Līdz šim jau tomēr pamatā latviskos augu nosaukumus nezināmiem brīnumiem darināja no latīniskā, nemērkaķojoties pakaļ dažādu eksotisku valodu pidžinvariantiem..... ir jau arī izņēmumi:džuta, sizals utml. Taču, ja tradicionāli nav iegājies, tāds meskits izklausās pēc lamuvārda. Jāatzīst, ka konkrētajā gadījumā prosopis jau nav labāks, taču vismaz dažiem cilvēkiem (speciālistiem) tas ieviesīs lielāku saprašanu, nekā pilnīgi nevienam neko neizsakošs pidžiniskojums.
21, 2006, 17:06miks

noteikti ka kādā brīdī paradīsies neizpratne kas meskīts tāds ira - kopā ar fantazēšanu, ka rau čipšu ražotāji sākuši pievienot produktiem "baudvielas" - meskaliinu. Bet varbūt tas marketinga kampaņai ir izdevīgi.
25, 2006, 10:00Skats no malas

Labdien cien. konsultanti!
Kā pareizi atveidot terminu "Tesamoll pads" LV?
Paldies!
3, 2006, 11:48Anita Šenberga
http://www.ttc.lv
* Answers and Comments ->

Bez konteksta nav saprotams.
8, 2006, 14:29Tesamols
Hm, man arī viens jautājums radās. Kā pareizi izrunāt burtu "c" latīniskajos nosaukumos, ja tas ir vārda sākumā un vidū?
Piemēram, kā izrunā:
Ciconia Ciconia (stārķis)
Esox Lucius (līdaka) ???
29, 2006, 8:59Mikī
* Answers and Comments ->

man tāda " sajūta ", ka latīņu valodā "C" vienmēr ir cē... Cita lieta, ka native
english speakers cenšas, izrunājot latīņu nosaukumus, lietot angļu izrunas
principus... Am I right?
29, 2006, 9:58Ģederts

man savulaik mācīja, ka ir 2 pieejas.
1. modernā pieeja - visus c izrunāt kā k. tā ciklopi kļūst par kiklopiem utt.
2. veclaicīgāka pieeja -
- ja pēc c ir a, o, u, tad to izrunā kā k.
piem. Quercus -> kverkus
ja pēc c ir e, i vai cits c, tad to izrunā kā c.
piem. Acer -> acer
Coccinella -> kokcinella
Ciconia -> cikonia
Lucius ->lucius
pie šīs pieejas pieturas LV botāniķi (un laikam arī zoologi, tos mazāk klausos).
LV botānikā izmantotā latīņu valodas izruna ir lielā vācu valodas ietekmē.
3. ko no latīņu valodas iztaisa angļi, ir vēl cits jautājums =)


vispār vari izrunāt, kā gribi. savējie sapratīs, un neviena latīņa tuvumā nav.

29, 2006, 13:06Vija

Paldies par versijām. Man arī patīk Vijas 2. pieeja. Tikai nav īsti skaidrs, kas ir, ja seko divi CC viens pēc otra, jo teorijā mini vienu, bet piemērā - citu. Nu nekas. Vispār labāk kļuva!!!! =) PALDIES!
29, 2006, 15:04Mikī

oi, kludijos!
ja pec c ir c, tad pirmais klust par k.
pēc otrā c ir i, tadel to izruna ka c.
lidzigi - Puccinellia (pukcinellia) Matteuccia (mateukcia)


saubu gaijumos vienmer var teikt k, bus pareizi.

29, 2006, 15:15Vija

Mmm, Vija, saki lūdzu, vai Tev nav arī kādas zināšanas par to, kā liek uzsvarus garos vārdos?
Piemēram: Stizostedion lucioperca (zandarts).
Es runāju pēc izjūtas, piemēram šajos vārdos uzsveru 3. un 4. zilbi. Bet tas uz dullo. Kā pareizi????
30, 2006, 8:02Mikī

nav man zināšanu =)
uzsvaru liek uz 2. vai 3. zilbi no beigām, bet likumu nezinu. mums te ir vietējais dialekts, kas tiek nodots mutvārdos =) būtu latīņi dzīvi, varētu mūs pētīt.


starp citu, te ir likumi:
1. ae un oe izrunā kā e
2.1. c ir c pirms i, e, y, ae, oe, eu;
2.2. c ir k pirms a, o, u, au, līdzskaņiem un varda beigās.
3. ti pirms patskaņa ir ci (scientia -> sciencia)
4. s starp patskaņiem kļūst par z (casus kāzus)
(latīņu latviešu vārdnīca R. 1983)


starp citu, vai tu negribeetu pamekleet googlee latin pronunciation un pēc tam mums pastāstīt =)

30, 2006, 9:49Vija

Paldies Vija! negribas meklēt, tāpēc jau paprasīju, cerot, ka kāds zin bez meklēšanas!!! =)
Neesmu ieplānojusi studēt latīņu valodu, tikai gribējās pareizi izrunāt tos dažus vārdus, kurus gadās lietot! =)
3, 2006, 15:49Mikī

šeit var nedaudz par latīņu valodu palasīties:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lingua_latina
;o)
4, 2006, 16:05Edgars
kur var māciities par jūras biologu?vai kur var atrast informāciju par so profesiju!!=)
15, 2006, 17:09daiga
* Answers and Comments ->

Droši vien var sākt ar LU Bioloģijas fakultāti.
16, 2006, 18:04Zirneklītis

Tikai tad tā nebūs profesionālā izglītība, bet gan akadēmiskā. Pie tam, LU var
iegūt grādus Dabaszinātņu bakalaurs bioloģijā un pēc tam - Dabaszinātņu
maģistrs bioloģijā. Protams, ka katrs students specializējas konkrētā
bioloģijas apakšnozarē. Mums gan nav tādas "jūras bioloģijas", bet ir
"hidrobioloģija", kas ietver gan saldūdens, gan jūras hidrobioloģiju. Doktora
grādu iegūst bioloģijā ar konkrētās apakšnozares specializāciju. Dažāda
līmeņa pētījumi jūras bioloģijā Latvijā kā jau jūras valstī ir visai regulāra
parādība.
17, 2006, 17:50Ģederts
Labrīt!
Sakiet, lūdzu, kā latviski tiek atveidoti termini "growing point" un "stunting of the shoot apex"?
Liels paldies!
9, 2006, 11:02Kristīne
* Answers and Comments ->

Hmmm. Jums tas izglītošanās nolūkos vai darbs tāds - tulkot? Ja runa par
tulkošanu, tad varu iztulkot: "augšanas punkts" un "dzinuma galotnes augšanas
kavēšana". Ja izglītošanās nolūkos, tad varu pačukstēt, ka pirmais tulkojums nav
īsti precīzs... Varu sniegt personīgas konsultācijas par šo tēmu. Izglītošanas
nolūkos - bez maksas, darba jautājumos - par samaksu. =) =) =)
10, 2006, 10:59Ģederts

Vai tad „growing point” netulkojas kā „augšanas konuss”? Vismaz dārzkopības grāmatās, kur ir pieminēts „augšanas punkts” nav pieminēts „augšanas konuss” un otrādi =) . Vai arī visu esmu atkal sajaucis.
10, 2006, 19:44Zirneklītis

Aha konuss. Sagāja konusā, piemēram. (Zirneklīti, vaj Tu nemani, ka es te
TULKOJU?????) =) Patiesībā mēs jau zinām, ka te runa par to pašu apikālo
meristēmu, vai ne? Bet Kristīne jau to nezin(a)...
10, 2006, 20:54Ģederts
Labdien!Es gribētos piedalīties kādā konkursā (vai arī saistīts ar fotogrāfēšanu), kas saistīts ar bioloģiju.Vai jūs nevarētu pateikt kādus konkursus, kuros varētu piedalīties?
20, 2006, 11:45ilze)
* Answers and Comments ->

Latvijas Dabas muzejs katru gadu organizē fotokonkursu Putnu dienu ietvaros.Šogad tas jau ir beidzies, bet tev ir visas iespējas piedalīties nākamā gada putnu dienu fotokonkursā. Seko līdzi informācijai http://www.dabasmuzejs.gov.lv.
21, 2006, 12:50Mārtiņš
http://www.dabasmuzejs.gov.lv

Fotogrāfiju konkursu katru gadu organizē arī Latvijas ornitoloģijas biedrība, http://www.lob.lv
tur ir atsevišķs konkurss jaunatnes grupā.


vēl ir skolēnu zinātnisko darbu konkursi, tajos skolēni startē no savām skolām.
kaut ko varētu piedāvāt jauno biologu skola (adresi nezinu) - ja ne konkursu, tad zināšanas, ar kurām vinnēt konkursos =)

22, 2006, 10:14Vija

Re ku viens fotokonkurss pieteikts:
See also:
Another message ( 2, 2006, 17:43)
2, 2006, 17:45Zirneklītis

Sveiciens!

Visupirms vēršu jūsu uzmanību, ka ir nelielas izmaiņas Zaļās skolas darba ritmā un nākamā nodarbības notiks 31. maijā (tikšanās vieta un laiks ir nemainīgi – plkst.18:00 Krāmu ielā 3, 3. stāvā).

Šajā nodarbībā uzzināsim par alternatīvajiem enerģijas ieguves veidiem, jeb par saules un zemes siltuma zaļu, lietderīgu un saprātīgu izmantošanu. Pateicoties saules stariem, uz zemeslodes ir radusies un pastāv dzīvība. Saules starojums sasilda Zemes virsmu, atmosfēras gaisu, rada vēju un upju plūsmu, vilņus jūrās un okeānos un nodrošina visu biolōģisko procesu norisi. Saules siltumu siena, salmu, malkas, drēbju, graudu, augļu, ogu, zivju, gaļas un citu produktu un lietu žāvēšanai cilvēki ir izmantojuši jau kopš seniem laikiem. Saules stari nodrošina fotosintēzi – biolōģisku enerģijas uzkrāšanās procesu dabā. Tā rezultātā uz zemeslodes veidojas biomasa: koki, augi, dzīvie organismi. Arī mūsdienās tik plaši izmantotajos fosilajos kurināmajos – naftā, akmeņoglēs un dabas gāzē –, kas veidojusies pirms daudziem gadu tūkstošiem, ir akumulēta saules enerģija.

Par to, kā izmantot saules enerģiju un pašu rokām pagatavos saules kolektoru, stāstīs Latvijas Lauksaimniecības universitātes profesors Imants Ziemelis, savukārt par jaunākajām iespējām un atklājumiem, kā pat ziemā apsildīt māju ar siltumu, kas nāk no zemes, tuvējās ūdenskrātuves, ventilācijas cirkulācijas vai dziļurbuma stāstīs "Divine Heat Company" direktors, siltumsūkņu eksperts Stefans Vestbergs

Visapkārt ir siltums, kas to vien gaida, lai siltummīlošais cilvēks to pārvērstu vēl augstvērtīgākā komfortā.

Zaļo skolu atbalsta Latvijas Vides aizsardzības fonds.

Visi esat laipni aicināti un gaidīti!

18, 2006, 10:31(Vija pārsūta no Zaļās skolas)
http://www.vak.lv
* Answers and Comments ->

Ir jau joki ar to Zaļo krāsu kā dzīvības simbolu. Patiesībā augi izskatās zaļi, jo šī
garuma gaismas viļņi ir galīgi nevajadzīgi un tiek atstaroti atpakaļ. Dzīvības
krāsas viļņa garums atbilst sarkanajai gaismai, un tieši tā tiek uztverta un
izmantota fotosintēzes nodrošināšanai. Bet Zaļā gaisma vienalga tiek uztverta kā
Dabas krāsa. Humors nudie... No bioloģijas viedokļa minētā "zaļā izmantošana"
ir analoga nederīgu lietu izmešanai.
18, 2006, 19:11Ģederts
labdien!juus varētu palīdzēt atrast par kukaiņiem krustvadu miklas un veel visādas spēles par kukaiņiem? PALDIES JAU IEPRIEKŠ!!!!!
16, 2006, 22:02estere
* Answers and Comments ->

Sveika. Varu piedāvāt divas norādes uz lapām Angļu valodā, kur varētu būt tas, kas Tevi interesē:
17, 2006, 8:13Zirneklītis

Var taču meklēt googlē!
25, 2006, 12:52Viktorija
kika97922 at inbox.lv

"bitīt rožu dārziņā" ir spēle par kukaiņiem? =)
23, 2007, 8:31Mirdziš
kas lūdzu ir streptokināze?
5, 2006, 15:05aelita
* Answers and Comments ->
This is as a comment to another record ...

Streptokināze ir mikrobioloģiskas izcelsmes fermentu preparāts, kura ražošanas resursi ir neierobežoti un lēti – kā barotni izmanto piena sūkalas, kurās kultivē hemolītiskā streptokoka tīrkultūru utt.
6, 2006, 8:10google
Esmu visēdājs un nesmādēju arī dažādus koncentrātus šķidruma pagatavošanai, ko var nosacīti dēvēt par kafiju. Pašlaik lietoju Ukraiņu ražotos cigoriņu ekstraktus (esmu sastapis to 250 g burciņās). Cigoriņu ekstrakti nāk ar dažādām pievām. Uz vienas burciņas latviski tika solīts „šķīstošie cigoriņi ar pīlādžiem”. Aizdomīgas bija uz etiķetes redzamās ogas – tās, nezkapēc, bija attēlotas melnas. Izlasot sastāvu krievu valodā, tapa skaidrs, ka, patiesībā, šei klāt ir nevis pīlādži, bet melnās aronijas (чёрная (vai черная ) рябина ). Maziņš „pārsteigums” tiem, kam tā jau ir pazemināts asinspiediens :( .
30, 2006, 13:28Zirneklītis
* Answers and Comments ->

Man patīk Tavas spējas - no koncentrātiem šķirumus (šķidrumus?) gatavot... Ja
vien sausais ūdens ir pievienots vai pie rokas...
30, 2006, 14:25Ģederts-Perfekcionists (nejaukt ar ...cinoistu)
[<< Previous page] [1] [2] [3] 4 [5] [Next page>>] Records in this group: 137
Add a new record ->
Show the latest records -> RSSRSS
Open the saved records ->
Upcoming events -> RSSRSS
Show the groped records ->
Show the unanswered records ->

/Y

Powered by perl based Guest Book 8.01.00.beta [(C) 2015.10.19 12:46 karlo at lanet.lv ]

------------------------------ Have a nice day! ;-) ------------------------------